mirafiol.blogg.se

Dream a little dream of me

Kategori: Allmänt

Alltså Frankrike är så konsigt, man blir liksom bara alkoholpåverkad efter 10 drinkar och då blir man som konstigt full. Rak på sak och smart. Sedan äter man camembert till bakis-frukost och funderar på om man ska dra till Boulangeriet och köpa sig en croissant de chocolate?? Inte riktigt den bakismat jag är van vid.

Ibland känner jag mig som den bästa studenten i världshistorien och nästa sekund känner jag mig som den värsta. Just nu måste skriva en text om en person som jag mött i mitt liv, det är oftast min specialité men just nu finner jag ingen inspiration av eller till någon. Möt upp mig på Place Masséna så kan vi döda våra sista känslor med ångestfyllda samtal om livet efter döden eller kanske fyrtioåriga män som vill kyssa ens fula läppar. "Nej tack, nej tack" svarar jag på dålig improviserad finlandssvenska, bara för att det kan vara roligt att variera sig. Pojkarna här är onekligen söta men jag föredrar mitt nya duschmunstycke.
Trots min egensinnighet har jag blivit både emotionellt bedragen och sårad och jag kan inte förstå hur jag kunde hamna i denna situation utan att ens ha försökt. Hur hände detta?

Försöker att lugna mig, coola ner mig, t'at det lugnt vettu. Men ibland blir det sådan stor konstrast mot den verkliga verkligheten och nuet. Ett slags emotionellt paraply över gåvor, sarkasm och fransk grammatik. Nä, jag lyssnar på Lilla Jönssonligan-låten på repeat och försöker drömma mig bort till ett liv utan ett jag, iallafall ett jag utan mina tankar.


Varsegod:

 
 
Sedan kan vi ta min absoluta favorit lugna-sinnet-låt i världen:

Kommentera inlägget här: