mirafiol.blogg.se

#GUD#

Kategori: Allmänt

Första skolveckan har nu gått och redan har jag skolkat och blivit tillsagd av läraren att "Lyssna Anna Maria, Lyssna!". Vill inte lyssna vill ju prata istället. Blev helt galen när jag träffade på en svensk och man kunde babbla på om vad som helst utan att tänka.

I torsdags var jag ute med Jana och vi beställde in vinflaskor efter vinflaskor. Träffade en väldigt full irländare (what do you expect eh?) som senare på kvällen kastar sig ner i fontänen på Place Masséna.
Hånglade även med en bög och en kvinnlig kock (vad är det egentligen med kockar?) och dansade hela natten till cover-band. Såklart tar jag av mig mina klackar, dansar som en tok och när jag väl vaknar upp så har jag självklart en jäkla glasbit i foten. Jag är ännu inte beredd att ta mig till franska doktorn, kanske blir som när en polare hade "hiv" i Tyskland och låg och svettades i en vecka.

Jag är fortfarande sjuk men självklart skulle jag försöka gå ut igår också. Träffade Jana igen och Sarah, den kvinnliga kocken, som även är tvilling!! Tryckte i mig några redbull-vodka för att bli pigg men allt kändes bara som att jag gick omkring och flöt. Sarah skulle träffa någon tinder-dejt så vi möter upp honom och hans italienska polare. Note to fact: Tinder-dejten - äkta fransos -  sa till mig att jag hade bra fransk-accent!! Är inte det typ den bästa komplimangen man kan få som franskastudent??
Men, som tvilling tröttnar man lätt, så vi dissade dom och gick hem men jag kunde såklart inte sova förens runt fem för all jäkla redbull. Det var ändå ok för jag hade bara en enda tanke under hela natten: En slags romantisk känsla hade uppfyllt mig under kvällen, även fast jag sett mer givande kvällar. En sort av extrem attraktion som jag verkar bara få uppleva ibland.

Allt är så tabu, söka spänning, söka bekräftelse. Söka allting som inte står framför näsan på mig. Jaga, fånga, äta bytet och sedan flyta på känslan av att vara oövervinnlig. Men sen när jag väl vaknar upp står jag där utan kläder och är bara naken, naken inför mig själv. Jag kan ibland tänka att jag har så fula drag därför att jag har en intressant personlighet att det måste liksom vägas upp på en våg. Jag är tjock = Intressant personlighet. Förlorar en vän = vinner en ny. Offra en relation med en vän/älskare/dejt eller whatever = Åker till Nice leva life istället. Plus minus noll life goes on trots alla flawes som man har. Men så känner väl alla ändå? Något där som man skulle vilja ändra på men egentligen är väl utmaningen att lära sig leva med det istället. Ingen är Jesus men alla kan vara Gud. 



Pina Colada såklart.


 
FaceTime med morsan är vi inte lika??


 
Full irländare - Jag med "the swedish specialité" och Jana

Kommentera inlägget här: