mirafiol.blogg.se

Allting är status quo

Kategori: Allmänt

Idag är jag bakis, igen. Igår satt vi på stranden och drack öl och jäger och sedan vet jag inte mer. Jag blev sådär otroligt full att jag inte kan kontrollera mina fingrar och försöker ringa, ringa någon så jag ringde servitören och åmade mig. Varför ska man göra så? Varför inte bara hålla sig på banan och varför, i hela fridens dagar varför ska man dricka sprit? Nä, nu får jag faktiskt sluta vara kung i baren och ta det lugnt för en gångs skull i livet. Hålla mig i skinnet och inte strula så mycket. Men skolan går ju faktiskt bra och jag har 95% närvaro vilket jag aldrig någonsin haft under min skolgång, med B+ och "très bon" betygsätter läraren mig och jag är nöjd och stolt sammanfattningsvis.
Jag kan väl kanske gå ut en gång och snälla, snälla, snälla låta mig få stå på mina ben och inte vricka foten, inte dimpa knäna ner i trottoarkanten eller bli tvångshånglad av någon pushig fransos. Jag är fortfarande så ovan vid fransmännens sätt att beröva mig på min frihet och deras överdrivet skarka självkänsla. Jag dissar.

Jag skriver så fingrarna krampar på min novell, min självbiografiska novell om Stockholmskänslor och händelserika kvällar. Jag längtar inte tillbaka men jag får sådan trånande känsla av nostalgi att jag är tvungen att anteckna. Jag finner människor svårfångade och förvirrande men jag antar att det bara är speglingar av ouppklarade känslor hos mig själv. Ja vem vet i framtiden kanske något annat är superviktigt för mig och i drömmarnas värld kan jag låta mig föras bort av idéer om förtrollande stämningar. Chockad blir jag nästan aldrig längre och jag använder Olle Ljungströms ord "om det är något som känns så vill jag ha mer" alldeles för ofta. Jag instämmer med hela min kropp och själ. Gör något, få mig på fall, chockera mig med nya vinklar av tankar och drömmar.



Jag och en öl.
 
 
 
Michelle och fransmän.
 
 
 
Julia igår på stranden med 1664 och jäger.
 
Kommentera inlägget här: