mirafiol.blogg.se

"You look so good on the outside"

Kategori: Allmänt

När jag vaknade i morse var mobilen avstängd och klockan var exakt den tid som min tunnelbana, som jag skulle tagit, gick. What! Jag la den ju på laddning och absolut, efter några försök att få igång den, var den fulladdad. MEN VADÅ! Cyklade svettig och fylld av ångest till Gullmarsplan och satte mig på ett tåg som gjorde att jag, trots min försovning, kom en hel jävla timme tidigt till skolan. Skönt det iallafall.

Gjorde diktövningar med klassen och blev alldeles otroligt rörd över allas dikter och kände för att gråta. Kanske pågrund av min fortsatta bakisångest (fast jag bara drack tre öl igår på Patti). Kanske för det jobbiga två dagars-bråket jag haft där den enda egentliga slutsatsen blev: Det är svårt att kommunicera. Ja fan vad det kan vara svårt, även med luft i stjärntecknet och ensam barn-läget som alltid fått vara störst i fokus, så är det svårt. Göra om göra rätt. Inte vara så hård och till och med bara bekanta vänner kan säga till mig att "andas Mira, det behöver inte vara så dramatiskt".
Nä kanske inte. Men dramatik är det bästa som finns och utan drama - inget liv (höhö dubbla budskap). Däremot ska man välja sina strider som modern alltid säger. Vartenda drama man har inom sig kanske inte alltid behöver tas form och jag kanske kan fortsätta med ännu ett citat som killen sa till mig häromdagen:
"Sluta bråka med dig själv här inne" och knackade lätt med sitt finger på min tinning. JAAA!! Underbar idé, rådande praxis från och med nu. Bara återigen en svårighet med att bara överhuvudtaget leva.

Efter lunchen skrev var och en en karaktärsgestaltning som jag även blev så rörd av. Det bara skrevs och jag insåg plötsligt hur karaktären liknade en av mina föräldrar. Freud finns alltid där för att hjälpa till och jag suckade och började staka på skriveriet. Fan vad allting är så simpelt egentligen. Anledningar till varför man blir upprörd på någon annan är för att man själv känner igen beteendet hos sig själv som man inte tycker om. Vilket i sin tur skapar irritation hos en därför att man själv känner sig misslyckad i det talande problemet. Psykologi A mina vänner.

Det finns så många duktiga poeter i min klass och ja, jag är avundsjuk. Svartsjuka är också en lätt väg att gå när ens psyke inte klarar av att hantera en situation. Varsegod detta inlägg utan sexuella frustrationer (inte enligt Freud då) men han vet då fan ingenting.
 
 


En dikt från idag.




Jag trött med datorn som håller alla mina hemligheter. Samt vita naglar.


Kommentera inlägget här: