mirafiol.blogg.se

Jag tänker aldrig jobba på min födelsedag.

Kategori: Allmänt

Sista dagen som 22åring.
Snart börjar ett nytt kapitel, ja precis! Det finns två olika kapitel som följer mig. Första är vid nyår, där man börjar ett nytt år i tid. 2016-2017-2018 osv. TID som vi alla delar.
Andra kapitlet är vid min födelsedag, ett år för mig, en tid för mig. 2016 var året min morbror och morfar dog, men mig som 22åring var det året jag flyttade till Frankrike - skillnad.
Underligt liv. När jag fyllde 22 år var jag riktigt ledsen. Jag visste inte vad jag ville göra, jag hade inte mens och drömde om ett sign från ovan, självfallet. Jag tror jag grät dagen innan min födelse, men det brukar jag ändå alltid göra. Uppriven som ett litet barn. Alldeles för mycket känslor.
Jag minns en födelsedag då vi skulle grilla på gården, som vanligt. Jag hade bjudit massa vänner och mamma stog och gjorde röror och fixade med all mat. Det enda jag gjorde var att springa omkring i lägenheten och skrika och vara otacksam. Bortskämda skitunge. Stressad av att fylla år, speciellt att fylla år. Jag känner som en helt otrolig känsla i kroppen den 6 juni. Som att jag kan blicka tillbaka i tiden och känna hur jag föds. Att all energi som kommer ifrån tvillingen och merkuris är riktad gentemot mig. Jag blir så stärkt av att fylla år, det är som en enda stor healing.
 
I år är det annorlunda. Mitt 2017 år började med jobb, nu är jag arbetslös. Men 23åringens år ser underbart ut. Skola och pojkvän. Ja jävlar ja. Förstår inte hur livet kunnat bli så fantastiskt. Förstår inte hur man kan vara så kär. Förstår ingenting allt är obegripligt. Gråta för att man har så mycket känslor, alltså av överväldigande djup glädje. Juni är den bästa av månader och jag blir så lycklig när jag andas in.
 
 


Så jävla glad över att jag få vara jag!!




Vi hade vår sista alkoholfria helg!! (Alk. fri öl på bild)




Som dock gick i krash då vi började tjafsa och det slutade med att vi rökte, drack och blev höga. Lol, så överkompenserat. Nästa dag var vi såhär.





 
 


Trippy va.


Kommentera inlägget här: