mirafiol.blogg.se

Processen om hur man är sjuk

Kategori: Allmänt

När man är sängliggandes:
 
DAG 1) FYFAN orkar inte gå upp orkar inte göra någonting. Att gå på toa är ett styrkepass för alla muskler i hela kroppen. How I met your mother Vem är min "mamma"? Äh sånna tankar orkar man inte ens tänka bara tänka halsen något kallt för halseen snällaa..
 
DAG 2) Vaknar mitt i natten för att man hostar snorar dreglar ner pojkvännens axel utan att han märker, tur att han sover. Nej nej nu trycker han mitt ansikte mot mitt slem, aja får duscha i morgon spelar ingen roll.
Vaknar upp senare vid att man dryper av svett och har andningssvårigheter för att man lever i en fucking BASTU. Men bara runt huvudet, resterande kroppen är kall åh så kall.
 
DAG 3) Fortfarande sängliggandes men börjar röka lite cigg i allafall. Skönt för halsen. Vill bara äta isglass jag äter nog två till frukost. Orkar inte laga frukost, kan göra te med hundra kilo honung hoppas det hjälper. Måste kissa hela tiden pågrund av att jag dricker konstant. 
 
DAG 4) Börjar få mera energi, gör saker, diskar, städar lite. Hänger upp en poster som jag rev ner för två helger sedan när jag hade ensamdisko i sovrummet. Tar bort en ynka tröja ifrån den stora klädhögen som förföljer oss. Skriver lite ja det känns faktiskt helt ok att skriva nu. Chattar med gammal kompis om HIMYM varför kan jag inte sluta titta på den dumma serien?? Känslor, förhållanden också, allt sånt roligt som man kan diskutera med gamla vänner om. Börjar fundera på kroppen och återfår "normala" känslor igen-.
 
DAG 5) SÅ JÄVLA UTTRÅKAD. Duschar i en timme. Utvecklar mitt Flashback-läsande (OBS har hängt där hela tiden jag varit sjuk) och börjar läsa Familjeliv istället. Nästan lika tillfredsställande. Har stabiliserat mig på psyk-fronten. Skriver läser, planerar mitt liv igen utanför sjuksängen. Sminkar mig för första gången på länge - wow jag ser ju faktiskt rätt bra ut! Står vid spegeln och föreställer mig olika kommande situationer. Spelar upp en scen i hjärnan. Ser hur den andra personen ser på mig ifrån spegelbilden. Mina ögon är ganska fina i mascara.
Lyssnar på musik också för första gången, har ju missat hela min Discover Weekly känns det som.
 
DAG 6) Hoppas på att kunna gå till skolan?!!??!?!? SNÄLLA
 
Nä det är inte så kul att vara sjuk. Så nu får ni massa bilder istället som jag glömt att lägga upp.
 

Mina två bästa på julaftonspromenad!!


Massa julpussar!!
 
 

Underbar klass jag har!!

 

Jag o babe
 
 
 
I Hökis
 
 
 
Fridis serverar!
 
 
 
Mm Hur går det med Sherlock egentligen?
 
 
 
Trött och sjuk selfie
 
 
 
När vi åkte bil genom Dalarna i dec.
 
 
 
Höga Kusten på jul!!! Väldigt idyll väldigt underbart
 
 
Kommentera inlägget här: