mirafiol.blogg.se

Sista dagen i Paris.

Kategori: Allmänt

Sista dagen i Paris, sista helgen i Frankrike för nu och det var länge sedan jag kände mig så tillfreds.
En känsla av att det är helt rätt beslut att flytta tillbaka till Stockholm. Oavsätt om det är för någon sjukdom eller om det är för en pojke. Jag känner mig bara tillfreds, med att äntligen få stanna upp. Att få ta reda på vad det är som försegår i mitt univerum just nu. Eller bara en känsla av tillfredsställelse att jag inte längre behöver leva med en outhärdlig distans.
"Att följa mitt hjärta" har jag gjort ända sedan jag sa upp mig ifrån jobbet i juli och beställde biljett till Nice. Inte hade jag en aning om varför jag skulle dit men jag visste att jag skulle iväg. Vad som skulle komma att hända när jag kom tillbaka var jag helt oviss om. Jag har förlorat ett drömjobb i Alperna, till att råka skämma ut mig på en personalfest för att sedan ta mitt pick och pack och dra till Parran. Till hem. För jag har aldrig varit så lugn som jag vart när jag varit i Frankrike. Jag har kunnat sova utan propavan, jag har kunnat bli vegan för hälsans skull. Jag har träffat så otroligt många konstiga personer och interagerat med dumma fransmän. Hånglat med en rad också för den delen.
Att flytta tillbaka är ett slut på riktigt. För jag visste när jag kom hem ifrån Nice att jag skulle tillbaka till France. Men nu, kommer jag inte åka tillbaka. Jag kommer flytta ihop med en kille och skaffa ett helt nytt jobb. Satsa på en utbildning och en framtid som skribent. Allting är så självklart och jag fick idag en sådan otrolig känsla av tacksamhet. Sentimentalitet är mitt andra namn och jag tror att lugnet äntligen hunnit ifatt mig.
Lilla, lilla France i mitt ömma hjärta. Slutet på "non j'sais pas", sockrat örtsalt, halvfabrikat hummus, min franska balkong och åka runt stan med buss och beställa äckliga espressos på caféer (är så jävla trött på espressos nu vill bara kräkas).
Också slutet av att vara roomie med en Science Po:student och dricka oändligt med vin med Frida. Men detta slut är också början på något nytt. Som att jag nu ska inleda en seriöst relation. "Aaaaaah" skriker det i hjärnan men hjärtat är bara lugnt.

Ibland klickar inte livet med tanken och jag får låta mig förstå att det kan vara okej att "förlora". Okej att "åka hem" och okej att ge sig själv till någon annan. Låt mig vara sammankopplad och låt mig förbli såhär lugn. Inget mer kaos, nu sätter jag ner foten!
 
 


Var på Naturhistoriska här i Parre.




Kommer sakna att ha denna människa bredvid min sida, även fast vi ibland haft våra stunder haha.




Fotades vid en kyrkogård.




Fick ett megalångt brev ifrån min fina brevvän!




Jag och Frida åt årets första glass!




Var på en cool bar och tog en selfie.


 
Min roomie Elin som blir orolig när jag inte kommer hem när jag sagt att jag ska. Stannar ute och festar hela natten istället. Jag älskar Dif glöm aldrig det.
 
 
En känsla så jävla stark att jag slås omkull. I lägenheten spelas The Smiths och jag har nästan packat ner hela mitt liv i några små väskor. TACK OCH HEJ OCH FARVÄL KÄRA FRANCE. TU VAS ME MANQUE ENCORE. 

Kommentera inlägget här: