mirafiol.blogg.se

JAMES FRANCO READING HOWL

Kategori: Allmänt

Jag kan bli så berusad av en känsla att jag inte vet vad jag heter eller vars jag bor.
Tar en uber in till stan, tar en uber hem till mig. Säger "Tja har du jobbat länge ikväll?" och sedan ett hejdå.
Sitter på krogen och spelar kategorier, laddar alla 90tals band bara för att vinna, säga Hole och Mudhoney för att ingen annan känner till dom. Ser på mina vänner som blir fullare och fullare och vissa behöver till och med gå hem. Vissa behöver till och med dricka alkoholfritt.
Ser på killen som snackar med ett gammalt kk, ser på mig själv som snackar med en gammal tjafs-kompis som jag egentligen var lite förtjust i. Bestämma att ses på en lunch och att hen ska spela in mig när jag läser upp mina dikter, som att jag föreställer mig själv som att jag är fucking Jim Morrison med en Jim Beam och skägg och allt hela jävla packetet vettu.
Tro att jag kan vara någon som jag egentligen inte är, när jag sitter där och spelar ett jävla spel. Hata på ex och fundera ut varför man inte alltid förstår varandra. Som att jag hatar att höra dödsskjutningar och dålig techno i hemmet, som att jag hatar likgiltighet och kan inte på något jävla stadie FÖRSTÅ varför man hellre inte gör något ROLIGT. Som att gå på bio, gå ut och äta, gå en prommenad, se på en film, PRATA diskutera samtala, måla rita skriva läsa böcker läsa om historiska mord läsa en dikt skriva en dikt V I L J A förändra life göra saker leva leva leva!!!!!

Sedan så ändå kramar jag om, säger hej. Pekar fuckyou till vissa i umgänget men det är ju ändå bara jag som får skäll? Såklart är allt på skoj och inte med en vilja av att tjafsa. Men hallå chilla, det var ju inte meningen. Som allt allt, inte meningen och bara på skoj.
Nä jag lyssnar på när James Franco läser Howl och blir helt dödsförälskad i poeter istället och poesi poesi och fuck America. Holy holy holy holy holy holy time in eternity holy eternity in time. Holy the ecstacy holy the cocksucking heterosexuals holy holy holy the eternity of time.
Otroligt förälskad i vad litteraturen har öppnat upp för mig och den viker sig för mina ådror och jag ÄLSKAR så himla mycket allt det här underbara som funnits framför mina ögon. Jag kan till och med gråta en skvätt för att jag kan känna mig alldeles tillfreds ibland (pga skriften) och jag bara DÖR och infinner mig i känslan av poesin.
HOLY HOLY HOLY
Till och med så att det enda jag kunde sova av i natt, när vi kom hem klockan 03.20 (eftersom vi tog en uber såklart), var Francos uppläsning av Howl Howl Howl och hur han blickar ner i sin skrivmaskin och säger sjuka, oförståliga saker som jag själv inte ens fattar. Spela in en video i hissen där vi rollspelar en tinderdejt. Holy holy holy the eternity of time.
Luncha senare, äggfrukost idag. Holy jag dör vad jag kan älska, ibland, ibland ibland när typ sånthär uppstår. Holy holy holy.




Sån här lyxfrulle kan man äta när man är bakis




Såg Sisters of Mercy äntligen!!!




Sökte på James Franco nudes bara för att. Bara för att jag är sådan otroligt aspig person när det gäller vissa saker som jag plötsligt får feeling för. Nyss var det Sherlock och Watson relationen, nu James Franco och Allen Ginsberg.


 Här har vi honom i favoritdelen av HOWL:



Kommentera inlägget här: