mirafiol.blogg.se

Medusa! Medusa!

Kategori: Allmänt

Idag när jag åkte till skolan så började jag tänka på människor som inte riktigt vågar göra det dom vill. Som skriver av andras dikter och hänger upp andras foton på väggen.
Sedan tänkte jag inte mer på det. För så mycket som jag kan tycka om att se någon som följer deras drömmar, är otroligt mycket mer tillfredsställande att se.

Jag önskar ibland att inte bodde med två andra människor. Att jag kanske kunde haft ett litet eget som jag kunde fly till när jag ville fly. Eller vara ensam eller bara andas. För hur som, är det svårt att andas när andra andas samma luft. Andra sprider deras ånga och ibland känns det som att jag bara andas in och inte längre ut.
Ut slut njut. Ja tänk om, gör rätt, finn ett fel och bara släpp.
För vad händer när alla ens tankar bara virrar i hjärnan och det enda man vill är att dagen ska ta slut och att någonting nytt kan hända.
Jag har flytt och jag flyr hela tiden. Inget som någonsin har slutat vara, det fortfarande bara är och jag kan inte förmå mig med att sluta borra ner mig själv och känna mig så ofantligt LÅST. Hur låsa upp? Hur hitta nyckel?

Jag gillar att färdas till skolan för då kan alla tankarna få snurra bäst fan dom vill. Jag tillåter och jag njuter också av att gråta så mycket som jag gjorde förra veckan, jag mådde så otroligt bra! Men; jobbigt med folk som är i slutfaser, vänner som inte fattar och mammor som är ledsna. Värst av allt att tvingas lyssna på människor som sätter sig själva på piedestaler.
Jobbigt att behöva ta kontakt och att inte bara få VARA när det är det enda jag vill!!
Ibland drömmer jag om Älvsjö och ibland drömmer jag även om män som våldtar mig utanför min port.

Det här jävla blogginlägget sög och det var mycket bättre i min hjärna i natt. Men det har jag såklart glömt. Uppdatering kommer, men just nu är hela jävla hushållet sjuka och hemma och jag sätter mig stilla i köket för att kunna få andas min egna doft i trettio sekunder.
(Ibland känns det som att jag koagulerar in i mig själv)
Håll i hatten nu kör vi slut på Merkurius retrograd och blir lyckliga igen!!!




Jag blev publicerad för första gången. Men det har alla redan sett tack fb o insta!




Jag drack en god öl på tunnelbanan.




La upp en jävligt smart status för tre år sen. Snilleblixten- Mira!!




Jag och mitt avgjutna ansikte.



Och en fjuttig liten text ur en lång pappa-dikt. Thank you Freud!


 
 
Kommentera inlägget här: