mirafiol.blogg.se

Mycket bilder och sorgliga tankar

Kategori: Allmänt

Jag jobbade på en ascool independent utställning i söndags. Det var väldigt häftigt. Annars jobbar jag mycket utomhus vid Fondation Louie Vuitton. Det är också ballt. Pratar franska kan jag nog också göra ibland, huvudvärk har jag mycket av.
Känner mig fortfarande ganska malplacerad över allt. Jag tror att jag borde ringa psyk och skälla ut dom totalt. Eller bara ta tag i en kurator på UMO men fyller ju 23 snart.
Andra vänner mår inte heller så bra och jag undrar om det kanske mer är tiden som vi lever i. Att det faktiskt är någonting i luften. Förändring. 2016 var ett slut på något gammalt, 2017 är början på något nytt. Förvandling, omställning omskapar. Processer bildas i luften och jag skulle helst av allt vilja ligga ner. Ensam. Utan någon kontakt med någon. Skriva har jag inte heller gjort på ungefär en hel vecka. Det skrämmer mig att jag låter min trötthet påverka mitt skapande.
Men det är ju kul med alkohol och jag är väl en typisk arbetare som vill gå hem och ta en öl efter jobbet. Precis som jag sett många föräldrar göra.
Är inte mer speciell än någon annan person och det känns både betryggande och oroväckande. Jag vill, jag vill men jag är SÅ. OTROLIGT. TRÖTT. Kanske är det så att det inte spelar någon roll hur många timmar jag sover när min själ är den som är utmattad. Att skriva med mamma om döda familjemedlemmar, hur det snart gått ett år sedan. Att denna tid förra året var helt fruktansvärd. Men söta hon åker till Indien för att åka på livsförändrande resa och jag är så stolt över att ha en sån ball morsa.
Pratar i telefon gör jag en del, gråter gör jag också. Vill inte ha krav, vill inte ha begäran. Vill bara få leva det liv jag vill!! Och alla chanser har jag, världen ligger "framför mina fötter" såsom man brukar säga. Men kanske inte just precis nu. Nu är jag trött, men snart kommer det förändras och jag tänker vila fram tills dess. Så att jag kan ha orken och modet då. Då, när tiden är inne! Väntar med spänning!!




På konstutställningen fick man röka i en korridor med öppna fönster




Spindelkonst




Jag och Elin köpte rosor!!! Blev så lycklig!!!




Postkonst... hehhe




Döskallekonst




Jag och Elin var på IKEA hahahaa åååå




Jag bland konstig konst

 
Ängel med sprayburkar-konst

Kommentera inlägget här: