mirafiol.blogg.se

Avundsjuka och Enjoy the silence.

Kategori: Allmänt

Idag är det avundsjukans dag. Åtminstonde ikväll. Jag har fått en ny roomie, bara för några dagar. Här är mitt andra sign att jag ska upp till Alperna; hon har fått jobb som servitris där. Lyckligtvis inte Mont Blanc för då skulle jag gått i taket om en till skulle dit. Hon kan prata bättre franska än jag, absolut. Idag kan jag inte ens svara på frågan "Vad har du gjort i helgen?" - "Öh... jag var ute". Sedan ger läraren mig den mest bizarra blicken av att jag skrev i passé composé och inte imperfekt. "Anna Maria..." och borrade in sina ögon i mig och skakade på huvudet. Jag känner FFFF = FY FAN FÖR FRANSKA.
 
Denna Alp-tjej är tvärt emot mig. Precis som syrran, precis som nästan alla här är. Jag la mig i badet än en gång och stirrade. Stirrade tills vattnet var alldeles kallt och skummet försvunnit för länge sedan. Hon hade redan ockuperat hela badrummet med alla sina produkter och olika schampoon för olika tillfällen. Jag tittade på mitt billiga 1,50 euros schampoo och jag observerade att mitt smink, i jämförelse med hennes, såg ut som att det var en elvaårings som nyss fått sin första ögonskugga. Min rosa deoderat (för att jag tycker om rosa) med hennes ultra-special svarta sexiga deo. Hennes andra svarta sexiga märkesperfym mot mina egna tar-vad-jag-har i olika färger såsom grönt, blått och återigen rosa. Hon är vältränad och har varit cheerleader back in the US. Så där kom kroppskomplexet också. Listan är lång.
 
Avundsjuk, ja det är vad jag är. Fast jag egentligen inte vet varför alls. Mamma skulle sagt "Men varför tror du att hon behöver alla de där sakerna? Tror du inte att hon är rädd inombords?" Jo, men säkert! Men jag är inte hon, jag är jag och jag är också rädd. Jag kan säga hur jävla skräckslagen jag kan vara. Och allting går för fort, tiden går för fort. Springer iväg och jag hinner knappt ens registrera allt. Rumskompisen gick sedan iväg med alla sina vänner här och jag satt kvar i badkaret. Blöt och stum. Hur kan det vara så lätt för vissa, prata med andra och KUNNA FRANSKA DIREKT? HUR ÄR DET ENS MÖJLIGT?

Nä, jag ska "fortsätta simma", "bara få vara mig själv" och "all i ever needed is here in my arms" osv osv osv.
Därför länkar jag denna "best live version".




Så många gånger som jag smygit upp på natten för att sätta mig framför tv'n (för jag hade ingen egen dator på den tiden) för att sätta på Touring the Angel- DVDn och hulka tyst så att inte mamma vaknade. Jag lovar att min roomie-cheerleader aldrig gjort det förut. Hehe... Mår bättre nu.
Kommentera inlägget här: