mirafiol.blogg.se

J'ai un heure

Kategori: Allmänt

En sak som jag actually funderar över är varför människor har viljan att springa igenom saker. "Men vi måste ju hinna göra allt vi vill hinna göra!!!" Som att annars blir det inte lika roligt om vi inte pressat in femhundra utflykter på två veckor. Jag föredrar mycket hellre att ligga i min säng och fundera. Eller att strunta i att springa på utflykter och istället sitta på ett café i flera timmar. Helst av allt, som den INFP-are jag är, skulle jag vilja ligga på en säng mitt i ett café, med en annan person som inte får prata om banala ting men samtidigt inte får prata om djupa saker när jag vill vara tyst. Helst av allt, skulle den andra personen alltid vara tyst så jag alltid kan prata /// eller så är jag alltid tyst och behöver aldrig ge respons och bara behöva lyssna. Ja, men detta är i fantasins land och jag får bestämma bäst jag vill på min blogg.
Det är det som jag aldrig kan förstå om mig själv. Jag pendlar så extremt mellan högt och lågt, utåt eller inåt. Ett flertal psykologer och doktorer har gissat att jag är bipolär och ibland kan jag även tro det själv. Fast jag pendlar inte sådär över veckor utan mer i minuter. Som att jag väntar på att vattnet i kranen ska bli kallt så jag kan få dricka ett glas, men någonting mixas i systemet och plötsligt bränner jag fingret på stekhett vatten. Aj skriker jag fast inombords.

Jag har en 17åring som roomie just nu och hon är snäll. Detta är min tredje rumskompis och jag inser bara mer och mer hur svårt det är för mig att anpassa mig till andra personer. Jag har hela tiden siktet att jag ska ha det bra, för om jag inte mår bra blir det armageddon. Någonstans i mitt huvud sätter jag mig själv på en piedestal, högre upp än andra och sätter mina impulser före andras bekvämligheter. En vanlig impuls nu förtiden att tappa upp ett bad sent på kvällen och bara ligga där och ockupera badrummet. En annan är att vid midnatt få en idé om något och jag bara måste få skriva ner det, annars kommer jag dö, gå under. Och det faktiskt känns som så också. Som ett gammalt sätt att koka kaffe på, sjuder det i kannan och sjuder det i hjärnan. Bekvämligheten först! Skriva blogginlägg och skriva på novellen först, innan plugget. Och plugget innan duschen, men före blogginlägg, novell, dusch, plugg - en kopp te. Men innan en kopp te måste jag faktiskt bara pilla lite med det här konstiga som jag hittade på golvet. Inte nog med att jag är upp och ner, jag är också ofokuserad, okoncentrerad och oansvarig.

Nu har jag skrivit klart min novell och den brev erotisk. Jag skrattar lite för mig själv hur det kunnat bli så men jag fann sex väldigt roligt att skriva om. Eftersom jag har funderat på att publicera den så letade jag runt på internet om erotiska noveller. Det enda jag fick upp var massvis med porriga noveller där ord som "fittsaft" och "stenhårda kuk i min mun" användes flitigt. Nja, inte riktigt så är min novell. Bara minimala beskrivningar så att läsaren får fantisera själv. Grejen är att den inte heller är romantisk/erotisk utan mer existentiell kris/erotisk. Om någon har något tips om vars man kan publicera sådana sorts berättelser så hit me up!

Det jag skulle då komma till är att jag är för stunden väldigt fascinerad över kroppen. Kroppen är också förändlig så här är några saker som förändrats med mig sedan jag kom till Frankrike:
1) Jag är inte mån om att behöva sova många timmar utan jag klarar att hålla mig vaken mellan 7.00 till 01.00 utan att vara trött en enda stund.
2) Jag har väldigt mycket lättare att somna på kvällarna och behöver bara ta sömntabletter varannan dag istället för varje.
3) Om jag inte får en stund för mig själv att sitta och skriva känner jag mig okomplett.
4) Jag står i plankan minst 60 sekunder varje dag.
5) Jag har även börjat springa och jag har förvånande nog fortfarande kvar min kondition.
6) Det bästa som finns är att tappa upp ett bad, ligga där och lyssna på instumentella piano-låtar.
7) Jag är nästan aldrig "kräsen" när jag träffar nytt folk. Samtidigt som det känns roligt, känner jag mig som en främling inför mig själv. Som att jag håller på en enorm hemlighet och ingen någonsin frågar varför jag aldrig berättar.
8) Jag äter väldigt mycket bröd och gluten här.
9) Jag rakar nu förtiden både armhåla och ben. Konstigt eller hur?
10) Jag har insett att lämna Sverige en tid inte alls är så farligt som jag trodde och rekommenderar starkt det till alla läsare där ute!
 
Bisous
Mira "le french"
 
Kommentera inlägget här: