mirafiol.blogg.se

Allt möjligt och sex

Kategori: Allmänt

 
På senaste har jag haft en känsla av värme och tystnad i kroppen. Jag älskar karaktärerna i mitt manus och jag tror jag actually har hittat ett sätt att rensa min energi på. Dela upp mina olika jag i olika karaktärer är nog det bästa jag har kommit på. Så självklart, det har funnits framför näsan på mig hela tiden.

I Nice är det härligt igen. Min snygga, annolunda roomie är schysst och vi klickar ändå när jag drar på den normala masken. Svårt dock vid stunder där jag bara vill lyssna på musik och skriva. Äter chocklad som om jag var i Belgien och lyssnar på svensk musik med svensk text. Sverige, Sverige älskade land och saknar kylan, men Frankrike är också mitt land och hem, precis som Peru också är hemma.

Jag funderar mycket på sex och vad som anses "sexigt". Varför jag tänker mycket på sex är nog därför att jag nog kommit till den punkten i mitt processande. Nu när jag processat bort mycket av min ångest och lärt mig (nästan) hantera skammen och skulden, så är jag nu framme vid sex. Jag känner att mitt liv kretsar så jävla mycket kring sex och det är kanske därför jag skriver om sex hela tiden. Läser om folks olika upplevelser på flashback och deras tankar kring sex - så intressant!
Mitt manus handlar (självfallet) om sexualitet och identitet och hur sammankopplat det är some how. Sex och identitet, sex och kärlek, sex för njutning eller sex för makt. Kanske sex för att göra rätt för sig eller sex för att man känner sig skyldig. Sex säljer.

Ibland är det kanske svårt att känna sig "sexig" så här är några saker som får just mig att känna mig attraktiv:
1) Nagellack på tånaglar och vanliga naglar.
2) Nytvättat hår
3) Långt hår - mitt eget. Fast helst önskar jag att det var svart igen. Håll dig i skinnet Mira!!
4) När jag sagt något jävligt intelligent
5) När jag sagt något jävligt roligt
6) Korta kjolar, helst min vinröda manchesterkjol.
7) När jag serverat en bra middag - när jag jobbade inom restaurang.
8) När jag vaknar upp naken i en mjuk säng med vita lakan och sträcker på mig.
9) När jag försöker dansa som min vän Frida fast jag vet att jag egentlingen inte kan men påminns om att hon skulle sagt "Men det är bara att shakea!"
10) När jag plötsligt kommer på mig själv att jag ler. Att jag inte märkte det innan att jag var glad för att det är så naturligt.
11) När jag känner mig glad över att just jag är jag.

Listan med saker som får mig att känna mig oattraktiv är dock längre med massa inre aspekter. Trots det är några triviala ting;
Myggbett, sårskorpor, blåmärken, när jag sjunger falskt, när jag gör någonting som jag egentligen inte vill, när jag känner mig arg, när jag röker eller är för full... när jag sovit för lite, när jag slutar lyssna när någon pratar till mig, när jag inte förstår någonting = när jag känner mig korkad usch, det är typ en av de värsta känslorna på riktigt.

Nä, jag har bestämt mig för att leva i celibat ett tag. Alltså, ifrån allt till och med kyssar. Läsa om sex på flashback och skriva ut laddade känslor i manuset istället. Nästan som att leka Bo Hansson och stänga in mig i en lägenhet och ta LSD i två månader och skriva "Sagan om Ringen". Nä life is good och jag känner kärlek närma sig och jag är superexcited och jag längtar!!!
 
 


Nu är det inte lika varmt och soligt längre. Men fortfarande bedårande vackert.




Julia och jag hehe.
 
 
Kommentera inlägget här: