mirafiol.blogg.se

DAG 4 I NICE

Kategori: Allmänt

Kära blogg, jag har blivit sjuk! Jag vet inte om det är omställningen som fortfarande processar mig eller annat. Finns några alternativ:
1) Jag kommer till ny stad, installerar mig i ett nytt liv - process.
2) Stressen för att CSN inte skickat mina pengar ännu.
3) Svensk OCH norrlänning kommer till sköna Nice där solen STEKER och värmen ligger på 30 (35grader idag). Inte van vid så mycket sol. Det kändes absolut som en börda med den starka värmen, men så är jag ju svensk också - måste alltid klaga på något.
 
Jag börjar komma in i detta nu! Förstå vad lärarna säger mer ordagrant än bara själva meningen i sig. Har även träffat en svensk som jag ska försöka gänga mig med, hon bor på samma ställe som jag. Jag har en fantastiskt ödmjuk och fin lärare som påminner mig lite om min franskalärare Emma i högstadiet - samma skörhet men ändå bestämd.
Jag har även blivit så bekväm att jag har fått tillbaka min typical-gemini-flirtatiousness och kunde till och med flirta/skämta med snubben i kiosken där jag köpte mina frimärken. Det bästa som finns på jorden är när man känner sig bekväm, typ prio ett!

Andra saker:
- Det spökar i mitt rum. En herre som jag tror följt med mig ifrån Sverige, men oklart ännu.
- Jag har insett att mina sömnpiller gör så att jag inbillar mig att det kommer en "högre röst" i mitt huvud som säger åt mig saker om min familj, händer bara när jag ska sova såklart. Så ligger jag där i sängen och det vimlar av den där mörka mansrösten i mitt huvud som visar mig bilder och berättar storys. Jag skulle tyckt att det var läskigt om jag inte var så förbannad drogad och sömnig då. Sedan somnar jag som en sten och sover (nästan) hela natten - huvudsaken.
- Min roomie är inte den jag trodde hon skulle va, men comme ci, comme ca.

Ikväll ska jag på en bar med en finska. Spännande, utmaningar.



 
Motivet blev suddigt men havet blev klart. Är inte det en sån himla bra liknelse? Dessutom har jag nog aldrig träffat ett hav så ödmjukt som detta, älskade henne direkt!

KOMMENTARER:

  • stella säger:
    2016-09-07 | 20:21:13

    altså!!! är det sådär havet ser ut där?? jag vill hälsa på på en gång :((

    Svar: JA gör det!!! Det är fantastiskt medelhavet alltså wow!
    MiraFiol

Kommentera inlägget här: