mirafiol.blogg.se

Forever young!!

Kategori: Allmänt

It's a good day to be alive!!! Att plötsligt få fnatt och springa för allt jag kan ner för Regeringsgatan, skippande efter andan och skratta, skratta, skratta. Skratta som ett litet barn bara eufori, extas och goda tankar. Se världen ur barnets perspektiv, nyfikenhet och utforskande av världen runt omkring mig. Stanna upp, titta på snigeln som rör sig sakta fram på gatan. Regnets droppar som fortfarande tynger ner bladen på busken. Eufori, eufori!
Åka bil genom Stockholmskvällen, lördagkväll den 3 september. Titta på folket som sitter på Stureplans uteserveringar. Mamma som snackar om Stockholm på 80-talet, jag bara nickar. Kan inte höra hennes ord för jag är för upptagen med att titta på staden, insupa det allra finaste karaktärsdrag som gör Stockholm till "Stockholm i mitt hjärta".
It's a good day to be alive!
Mamma pratar om knarkare och svarta dörrar som ledde ner till underground-klubben. Hänga på Hard Rock Café, Kelly's eller Café Opera. Gå på sega spelningar med nyfödda band. Komma fram till söder, se ett helt annat folk än för fem minuter sedan. Wow, jag lever i mina "bästa år". Nä jag ska aldrig bli vuxen bara vara forever young. Betala räkningar javisst, göra mina egna beslut och vara kung i baren, absolut! Men aldrig växa upp.

Nu åker jag i morgon bitti och det var länge sedan jag kände mig så levande!!! Ska stanna där föralltid själen har redan färdats dit, förberedd på att möta upp min fysiska kropp på flygplatsen. Helvette vad najs!!!!! 
Kommentera inlägget här: