mirafiol.blogg.se

"It's strange what desire will make foolish people do" / "Nobody loves no one"

Kategori: Allmänt

Jag är en såndär som kan lyssna på "The Power of Love" och känna mig alldeles upprymd över hur fantastiskt passionerat han beskriver kärlek. Känna en rysning när han sjunger "love is like an energyyyyyyy" och blicka ut ur bussfönstret och känna hur jag bara ÄR -mig själv-.

Gick till mitt vecko-möte. Dom frågade hur jag mådde och jag frågade detsamma. Varför inte vara snäll när man kan? Frågade om ett slags dagen efter piller och hon sa nej, finns inget.
"Du är clean också, bara sex som är ditt knark höhö" sa syrran och jag skrattade nervöst medans jag himlade med ögonen. L O L.
Nja jag vet inte ritkigt. Ska byta ut, prova andra kickar än ligg och alkohol och jag har en jävla massa idéer på gång. Nu sådär innan skolstart kommer skrivarådran tillbaka och jag vill mest av allt bara tänka och röka cigg. (Tänka på vad jag ska skriva och röka cigg i ett slags förebyggande författar-syfte). Kan inte ens lyssna på musik när jag skriver längre, distraktion.

"Jag är en kåt jävel som gillar att dricka öl och sova" om jag får qouta Frida, så jävla bra sagt. Visst kan jag verkligen finna innebörd i små osmarta meningar som denna och varför inte utnyttja ens ointelligenta sidor också? Som att snacka skit, snacka skit, snacka sex och sedan snacka mer skit. Är precis lika dan som alla fjortisar där ute som diskuterar Chanel och Louis Vuitton, förutom att mitt skitsnack handlar om människor, orgasmer och ångest.
Hur blir man egentligen smart? Och erkänd och älskad? Vem ska bekräfta mig när mitt skitsnack tagit slut och den verkliga Mira kommer fram? Så som känslan av att en annan människa, förutom min mor, kallar mig för AnnaMaria. HJÄLP! Var det verkligen mig dom menade? Den riktiga personen bakom skalet "Mira". Mira mira mira bärs bärs bärs?? Men absoluuuut, ge mig en till öl som jag inte betalat för. Ge mig en klapp på kinden och säg att jag är söt så blir jag glad - precis så enkel är jag.
Till och med min lilla syster-kusin är coolare än mig och kramar om mig hårt och länge när jag själv får impulsen av att släppa den två sekunders kramen som är standard. WOW det var en lång mening. En gång för flera år sedan när jag hade tagit något jävla piller och skulle barnvakta henne sa jag i något grumligt moln:
"Du vet att jag ser dig som en lillasyster."
"Jag med" svarade hon och hela lilla jag uppfylldes av kärlek!!!

Plötsligt kände jag mig alldeles paranoid och blev rädd. Rädslan av att förstöra för sig själv, men fan i helvette att jag ska föda det med mina tankar. Nä, nu får det vara nog! Jag sätter ner min fot, ändrar mitt sätt att tänka och omvandla sura känslor till något gott och härligt. Som att faktiskt tro på att ens älskling gillar en och faktiskt inte alls tar en för givet. Inte en chans. Våga vara lycklig och våga tro!!!
Att sitta och berätta för andra människor om det finaste någon någonsin har sagt till mig. Att klamra sitt fast. Jag måste bara vänja mig vid tanken/känslan.
 
Något annat fint jag tycker en död sagt:

"Hur vet man att man älskar någon?"

 

Hippie-mamma väljer vilken hippie-tavla hon ska sätta upp. I bakgrunden på pianot finner ni min pappas hippie-hus jag gjort en modell av när jag gick hippie-skola.




Hippiesar behöver också badas. Hur vet man att hippiesar är kåta? Det var länge sen dom fick Woodstock.




Bara hippie-tankarna som finns kvar.

 


Här är jag och min RETRO-kille (inte hippie) i ett dåligt ljus.
 

Jag som siktar mot stjärnorna och fantiserar om att uppfylla mina drömmar. Peace out man.
 
 
 
 
Här får ni lite romantisk smygporr:

 
 
Och så lite tips på hur man hookar med ngn:

 
 
Kommentera inlägget här: