mirafiol.blogg.se

Hur spännande kan världen bli?

Kategori: Allmänt

Mitt liv är bra, jag ska vara nöjd. Jag ska vara stolt. Bara ta sitt pick och pack i frustration, galen sinnesstämning och impulser och bara dra iväg. Kunna fixa allting, fixa mig ett liv med boende och jobb. Jag jobbar fan på mitt tredje språk är inte det helt galet coolt!? Jag borde vara glad men jag tror jag håller på att seriöst gå under medans jag lever här i sköna Paris.
Jag bara längtar och längtar och längtar. Skriver och skriver och skriver. Jobbar och lever väl precis som jag hade förväntat mig, förutom den förbannade längtan jag har i kroppen. Självfallet går det upp och ner. Ibland längtar jag inte alls sådär kraftigt, när måendet skiftar till helt plötsligt.
Jag jobbar mycket, och inte alls sådär mycket roligt som jag gillar det. Långa, slitsamma 12h + pass för att sedan få vara ledig någon dag. Nej här i Paris jobbar jag 8,6 eller 4 timmars pass och varje dag.

Ja, sköna liv. Nu är det sökningstider också och jag försöker skriva ett bra och intressant personligt brev om mitt skrivande. "Ja asso gillar att skriva om sex för liksom det är skönt typ endorfiner o sånt ba" - känns det som att jag skriver, blandat med "o sen gillar ja Sartre också han har feta texter om existensen o sånt". Fuuuck. Jag är även sjuk vilket är otroligt tråkigt. Jag har legat och googlat bilder på Norrland hela dagen och planerat in sommarroadtrip uppåt. Jag vill verkligen göra det? Saknar friska vindar, klart vatten och tyst skog. Gillar varken kloakvattnet eller luften här i France.
Har även gått upp i vikt då min roomie jobbar på Boulangerie och får med sig bröd och bakelser varannan dag typ. Ack min kropp. Ska bli riktig vegan snart, men det säger jag ju till mig själv varje söndag; "på måndag blir jag vegan!". Men nu satan ska jag bli det påriktigt. Kan inte gå omkring såhär liksom. Men först och främst gör jag ju det för min stackars mage.

Det går skitdåligt att sluta röka, men whatever. Är skitkåt, men whatever. Är olycklig samtidigt lycklig, men whatever. Är skitkär och gör verkligen allt jag kan för att hålla mig på banan. Stanna kvar i Parran. Åtminstone tills slutet på april.
 
 


Elin och jag kastade ut den gamla soffan. Jag skrek "PIVOT" för att every situation in life can be related to Friends.




Var på svart-klubb i lördas också, där man rökte innomhus såklart.




Soffjäveln ute på gatan.


 
Nä Pas de Panique alltså, jag fortsätter tills slutet. MEN DU ÄR JU DÄR!

I morgon är jag ledig igen. Då ska jag också bara ligga ner i min säng och inte göra någonting. Sova. Vila. Se på en film. Ladda energin på eget vis, ska bevisa för mig själv att jag inte behöver mamma för att kunna ladda. Är faktiskt en egen, vuxen person nu. Funderar dock på att tatuera in en tatuering för min moder. Ja, varför inte liksom.  

KOMMENTARER:

  • Ellenor säger:
    2017-02-16 | 21:53:04
    Bloggadress: http://ellenorglamocak.webblogg.se

    Råkade klicka in på din blogg precis och du skriver så väldans bra och intressant. Jättekul att läsa! :D

    Svar: Tack så mycket Ellenor! Det värmer verkligen!
    MiraFiol

Kommentera inlägget här: