mirafiol.blogg.se

Relationer och min "softy cool" spellista

Kategori: Allmänt

En vän sa till mig att mitt senaste inlägg kändes ganska censurerat. Ja, det kanske det var. Men jag är såklart orolig för att skriva ut mig, skriva av mig och kanske i all hast såra någon inblandad. Kan mycket väl vara så.

Men alltså, att göra slut. Hur gör man det? Ens för att inte såra, eller göra det på fel sätt? Även fast man inte ens är tillsammans men relationer är relativa.
Att göra slut med någon men ändå blicka ditåt, vinka hej, le. Tjata, gnata och verkligen bara vilja höra av sig. Vilja att den personen ska ringa en och ge en kärleksförklaring som ska skjuta ens känslor upp i rymden. "Jag vill verkligen vara med dig, bara dig." Du förgyller mitt liv, du ger mig pirriga fjärilar i magen. Dina kyssar är som ingen annans och jag drömmer om dig vardera natt.
Jag tror att någonstans vill vi alla bli bekräftade, levande. Gemytliga och gemensamma känslor för vad som än är, så är att vara kär en sådan otrolig kraft som ingen i hela världshistorien kan förneka. Att vara kär är att vara svag, att vara kär är att ge ut sig själv och att vara kär är att verkligen, verkligen leva.
Jag har varit kär flera gånger men there is a limit to your love. Och vad jag än haft, hade eller har så vågar jag inte mer. Tills nyss, när jag verkligen ville något. Men livet kallar, mitt liv kallar hårdare än att dela känslor med någon annan. Jag ska till Paris, bli dramatiker, författare och prata franska leva life. Nä fan. Fan, fan, fan!


Detta var mina rädslor när jag var 13. Framtida händelser och döden hur jävla hårt har jag levat egentligen? Alltid 100% i alla situationer.
 
 
 
När jag försöker ragga vill jag spexa till det lite men det var faktiskt sant.

Nä fan, till alla er som är har blivit hjärtekrossade, eller till alla er som förlorat kärlek eller avslutat en relation som varit giftig. Fan vad ni är starka. Men främst till alla er som lyckats finna kärleken, helvette vad ni är modiga.
Jag somnar återigen ensam med någon jävla låt på repeat.
 
Kommentera inlägget här: