mirafiol.blogg.se

Köp hela livet - ett gladare inlägg

Kategori: Allmänt

"Varför inte landa, öppna luckan, och kliva ut?"

Jaa varför inte? När jag kollar tillbaka på mitt senaste inlägg så kan jag nästan inte förstå hur jag kunnat va så uttryckslös i mitt skrivande.
Men ja, det kan vara svårt att hantera vardagen ibland. Såklart, det är det nog för alla. Ibland så känns allting så otroligt trivialt, planlöst och bortom tristess. Jag känner ändå, trots allt det där onda, tråkiga och jobbiga, ändå mig mycket levande. Som att jag snart är tillbaka till mitt normalläge, och kanske till och med ännu bättre!

Jag var till Vårdcentralen idag och träffade en läkare, rättare sagt min husläkare. Jag hade nästan glömt bort hur irreterande hon kunde vara. Så som att hon la huvudet på sne, hummade medlidande och rynkande ögonbryna medans hon putade med munnen som att hon skulle sagt "men lilla puttinuttan". Tänkte på att de flesta människorna blir väldigt irreterade av att bli bemött sådär, men ändå fortsätter läkare, husläkare och psykiatrikter att göra så. VARFÖR? Gud hjälpe mig vad irreterande.

Snart far vi till Mallis och sedan upp till Norr. Längtar mer till Norrlands kyliga vindar och djupa skogar om jag ska vara ärlig. Kan fortfarande ingenting på spanska förutom det allra enklaste. Tur att italienaren har bättre koll än mig. Tänker tillbaka på en gång när jag var på marknad uppe i Cuzco och försökte prata franska med säljarna. Dom förvirrade peruanerna tittade konstigt på mig och fortsatte prata spanska. Ajajaj no comprende de tout.
 
 


Konstnärs-Stella gillar fortfarande att gjuta kompisar 




Åt glass med Frida för någon vecka sedan.




Jaa det var midsommar o jag är jättebakis på denna bild.




Han o min cykel med kassar passar bra i standard-tillvaron.




Här var en midsommar för länge, länge sedan. Ett superidyll som bara existerar i svensk sommar-filmer. Familjen samlad och spriten dricks. Ja, ska man va ärlig ska man.




Här är en bild som inte alls är från nyligen, utan från en nykter period en lördagskväll. Handla toapapper i Skanstull åka hem innan klockan slagit elva. Tack och bock för att den tiden fanns, men jag tackar Gud att den är över.

 
Kommentera inlägget här: