mirafiol.blogg.se

Varför känns allting så innehållslöst?

Kategori: Allmänt

Hur ska man marknadsföra sig själv?
Jag har ett nummer till en person med jobb för mitt skrivande. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska säga, hur ska jag marknadsföra mig själv? Det enda jag vill skriva om är sex och ångest. Bästa av båda världar. Knulla mig hårt, men inte för hårt för då blir jag ledsen. God jul.
Jag kan kanske skriva lite om döden också, hur det känns och sådär. Men då går man ändå tillbaka till ångesten. Kanske lite livet efter döden, eller andliga upplevelser som är alldeles för flummiga för ens mig själv att förstå.
Nja, hur ska man marknadsföra sig själv? Plocka fram det allra bästa ur sig själv. Mamma sa till mig att man förminskar och ökar vissa saker som man berättar om. Tex om man mår dåligt, så svarar man alltid "De e okej" på frågan "hur mår du?". När medelsvensken svarar på hur mycket dom dricker så säger dom;
"Nja, kanske två tre öl."
Fast egentligen så menar dom fem/sex. VAFAN?! Detta små oskrivna regler som jag inte visste fanns?? Har du bra sex? "Jaaa men självklart, vi älskar ju varandra". Fast egentligen så är man onöjd. Pinsamt att inte ha bra sex tänker jag. "Kommer du då?" Jaaadå tuuusen gånger varje gååång, det bara sprutar vätskor överallt. En annan vuxen sa en gång till mig att det är okej att sexfantisera när man ligger med någon. Om man är onöjd med ett sex varför fan ligger man då??
Nä, ska bli en sexolog istället, inte skribent. Kommer säkert hamna upp med att jag svarar på gråa meddelanden från medelklassfruar i någon tidning som Amelia. "Varför har min man tappat suget?". Tycker synd om.
Freud måste nog tro att jag inte fick utlopp för min sexualitet när jag var liten. Vad är det som gör att vissa är mer intresserade än andra? Bearbetning av våldtäkt kanske. 

Varför känns allting så innehållslöst? Livet är fullt av underbara ting!!

 
 

Kommentera inlägget här: