mirafiol.blogg.se

Att inte se torn och när saker och ting inte håller

Kategori: Allmänt

- Men tänk om vi gör slut då?
- Vi ska ju inte göra slut.
---------------------
- Det är precis det här som hänt som gör att man inte ska vara i ett föhållande.
- Men det finns ju massor med bra saker av att vara i ett föhållande.
- Som vadå?
- Man har någon att umgås med, göra roliga saker med. Regelbundet sex också.
- Att man kan få pussa på personen när man vill, svarade jag. För det var det enda jag kunde tänka mig som är det väsentliga.

Gråter gråter gråter ja jag kan gråta kan du? Jag undrar. Jag undrar hur det känns. För mig känns det jobbigt självklart men jag har gjort slut förut och jag vet att känslan försvinner. Den jobbiga känslan kommer att försvinna och det kommer kännas helt ok att vara. Men det beror helt på tiden. Hur lång tid kommer det ta? Det är det enda jag tänker på just nu. Hur, lång, tid.

Jag går och simmar, för det är en sån grej. Jag simmar när jag mår dåligt. Det sög. Men jag var smal och fin i en röd baddräkt för juste, ALLA MINA SAKER ÄR HOS NÅGON ANNAN inklusive mina badkläder. Smal är jag för att jag inte kunnat äta förutom fem jordgubbar i morse, skoja klockan tolv, eftersom jag sovit helt utslagen av förtappad energi. Det tog mig en halvtimme att få i mig dom.
Mamma så söt igår, och jag grät även för det. Hon hade lagat pasta för att hon vet att han gillar pasta. Äppelpaj och vin som inte konsumerades, förutom vinet då. Sedan gav hon mig whisky i teet för att lugna mina nerver så jag kunde däcka. Det gjorde jag, däckade till The Green Mile och jag grät inte en enda skvätt åt filmen bara åt mina förbannade känslor.
Såhär skrev jag i min novell i vintras:

         "Vem är det som bestämmer hur man älskar? På vilket sätt är den ”rätta” kärleken?
Inte en enda människa kan förneka att det gör ont att göra slut. Göra slut med en gammal vän eller göra slut med en förälder. Kanske avsluta någonting som är skadligt för en själv. Att göra slut gör ont, det gör det.
Må hända att en kärleksrelation inte var officiell, men vad som legitimerar ett genuint förhållande kan bara vi själva veta."

Vem bestämmer hur man älskar? "Vi som älskade varandra så mycket" eller "Hur vet man att man älskar någon?" Ja jag lyssnar på Everyday is like Sunday och tänker på Så som i Himmelen. Jag lyssnar på A Love from Outer Space bara för att plågas och tänker på sommaren, på min födelsedag, på allt fint som jag fått uppleva. Ändå räcker det inte till och jag lägger mig i sängen och gråter ännu mera. Jag kommer aldrig få lyssna på Evelyn sådär lättillgängligt en gång till!! Jag kommer aldrig få ta på få vara nära lukta smeka tvätta hans hår massera hans rygg få höra hur hans dag har varit somna i hans famn. Jag kommer aldrig få vara irreterad för att han är distansierad eller vara svartsjuk eller klaga på saker jag inte finner lika attraktivt med honom. Den där 30% av en person som man faktiskt inte behöver gilla. Det känns så konstigt.

Vad ska man göra? Inte så mycket. Bara vänta nu, bara vänta tills det känns okej att vara.
 


I torsdags när jag var lycklig.




Vi får se vad det blir med denna pjäs!!




Jag på badet i den röda baddräkten!



Frida också så lycklig!!

 
Kommentera inlägget här: