mirafiol.blogg.se

Charlie kärlek charlie gillar kärlek

Kategori: Allmänt

Jaja mee too mee too.
Orkar inte hålla på, orkar inte tänka och orkar inte höra.
Jag mötte en vän som berättade om en otroligt våldsam relation hen hade haft. Jag satt och tänkte och förstod hur enkelt det är med min relation. Jaaa nu så har vi haft ett uppbrott och de flesta sa att "han kommer aldrig komma på det själv" och "han kommer aldrig säga det du vill att han ska säga". Sedan gjorde han det iallafall och jag tänker på att jag aldrig borde förutse något om en människa igen.
 
För visst kan man ha sina problem, absolut. Men efter detta stoora problem, så känns allting annorlunda. Allting känns så lätt helt plötsligt, och det inte bara relationen. Jag är liksom finnig och hormonfylld på ett sätt som jag inte varit på länge. Att vakna upp till Evelyn på morgonen efter att ha trott att jag aldrig mer kunnat få lyssna på låten, sådär lättillgängligt som jag sa förut, var underbart. Jag vill aldrig mera vara ifrån, aldrig mera sova på andra sidan av sängen. Alltid vara nära och pussas och kramas och ta i hår.
Jag inser att allting handlar så mycket om kärlek hela tiden. En annan klasskamrat frågade mig om hur det går med att skriva skönlitterärt och jag sa "NEJ öh NEJ, jag ska skriva DRAMATIK" och jag berättade om min kärlek till teatern och jag kommer på mig själv av att säga "Det känns ungefär som att jag träffat min soulmate". Jag är så kär. Jag förundras hur fan kan man känna såhär, bara för att man kommit på vad man vill göra? Hur kan det kännas så bra?
Summering av livet 23: skrift och älskling.  

Annars så vet jag ju att jag kanske romantiserar alkoholen med den svåra författaren lite väl högt. Cigaretter och ingen egentlig inkomst liksom, men i så fall får det vara så just nu. Jag söker mig inte till ångest på något vis men självklart känns det alltid lättare att skriva i just den stunden. Nä, nu får det vara nog med det och jag tänker istället ut något slags melodramatiskt relationsdrama i mitt huvud som jag inte har en blekaste aning om hur jag ska få ner på papper.

Nu ska ni få en raritet, lite poesi som jag skrev idag. Vi skulle skriva en karaktärsbeskrivning, jag tyckte det var tråkigt, skrev dikt istället:

"Charlie"

Charlie ensam
Charlie ensam ledsen
Charlie ensam ledsen hemma
Charlie ensam ledsen bor ensam hemma
Charlie alltid ensam ledsen ensam hemma i sitt ensamma hem där Charlie bor
Alltid ensam ibland folk
Charlie inga vänner
Charlie hittar på att hon har vänner
Charlie mobbad
Charlie mobbad i skolan på arbetet av familjen

Charlie ljuger
Charlie egentligen populär
Charlie massa vänner populärast i klassen
Aldrig ensam massa pengar
Charlie rik köper dyra kläder
Bilar
Charlie får rik make
Charlie köper ö
Charlie jätteglad mera populär
Charlie euforisk skitglad tar MDMA älskar livet
Charlie spricker av glädje blir president
Får vad hon vill massa barn
Söta barn inga fula barn
Charlie älskar sina söta barn sin rika man sitt fantastiska land

Charlie köper hela världen
Blir världskung styr över alla länder
Charlie lyckligaste människan på hela jorden
Charlie köper serum
Charlie lever för alltid
Lämnar jordelivet styr över universum
Charlie blir Gud

---------------------



Jag skäms inte ens. Kan till och med charmas när killen säger att jag gått och blivit nörd. Mm, nörd.




Mer rariteter.

 


Kommentera inlägget här: