mirafiol.blogg.se

Ett inlägg där jag bara är trött på saker

Kategori: Allmänt

Somna i badet för att jag är så trött, farligt farligt. Trött på att snicksnacka, bråka om vem som har rätt eller fel. Det gör mig så otroligt trött. Trött på förhållande nu, nu vill jag bort. Men jag vet att det också bara är en förbifarande fluga, precis som att jag var och varannan vecka känner "Jag borde ta alla mina pengar och åka till Indien och fara runt i Asien i tre år." Istället för att ta tag i vad som är problemet. 
Vi gillar att fly, det är den bästa av egenskaper. Flykt. Men klandra mig inte för fan att jag försöker satan jag gör ju det jag lovar!! Hälften av allting håller jag ändå inombords och resonerar med mig själv för att jag vet, att allting behöver man inte dra till sin spets.
 
Men men. För att återigen väga upp får jag extra samtalstid med min lärare som sedan säger "Gå hem nu baby och skriv" samtidigt som hon ger mig tio slängkyssar och jag känner mig som lärarens lilla favvo. Jag är nog det också.
Jag är så trött på att fly. Jag är trött på att tjafsa det suger och jag dör lite grann varje gång vi inte klaffar eller misskommunicerar eller har olika behov. Jag vet inte hur man löser sånt. Man får väl bara acceptera att man bråkar eller? ELLER?
 
Kan inte kontrollera ibland och jag är även trött på att romantisera saker som inte alls är romantiskta. Som att vara en sliten författare med cigg i hand, fan vad jag är trött på det nu. Skulle kunna säga "nu när jag har verkliga problem" fast egentligen handlar det väl bara om mig själv ändå? Självsynen nivet. Drygt. Drygt med självsyn självinsikt självdistans ibland blir allting bara så nära och jag kan fan inte kontrollera att jag sitter på golvet och hela världen har rasat ännu en gång och det bara forsar tårar och jag känner mig alldeles förstörd! ÖVER VAD!? JAG VET INTE det bara KOMMER.
 
Men bortsett från det så går skrivandet som en dans på rosor och jag är väldigt glad över det. Tack och bock nakenchock.
 
 
 
Kommentera inlägget här: